اکسپت مقاله دانشجویان : رسول بهی - خسروی استاد راهنما : مددلو
چکیده مقاله خانمها (دیمن خسروی –شیرین رسول بهی ) با همکاری استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید مطهری خوی آقای قهرمان مددلو جهت مطالعه اساتید و دانشجویان با عنوان مقاله (شخصیت از بینش روان شناسان)
شخصیت از بینش روان شناسان
Personality psychologists insight
چکیده :
هدف این مقاله بررسی شخصیت از بینش روان شناسانی چون زیگموند فروید ، یانگ ، آیزنک، اریک فروم ، کاتل است و مقایسه ی این نظریه های جامع با نظریه های باریک و کوتاهی مانند مکان کنترل ، ماکیاولی ، شخصیت نوع A ، شخصیت نوع B است در این مقاله جمع آوری اطلاعات به صورت علمی و به روش کتابخانه ای صورت گرفته است.پس ازتبیین مفهوم شخصیت به بررسی شخصیت از دیدگاه هر یک از روان شناسان پرداخته شده است ونتایجی که از مقایسه حاصل شده استگواه براین بوده که روانشناسان به دلیل پیجیدگی انسان نظریه های جامعی که ارایه داده اند در تبیین شخصیت انسان عاجز مانده اند ولی نظریه های باریک و کوتاه مانند مکان کنترل ، شخصیت ماکیاولی ، شخصیت نوع A ، شخصیت نوع Bکه یکی دو جنبه از شخصیت را بررسی کرده اند، بیشتر موفق بوده اند . از مقایسه ی دیدگاه های روان شناسان ذکر شده این نتیجه حاصل شد که هر یک ازروان شناسان تعریف خاصی از شخصیت ارایه داده است که همسو با مفروضاتش درباره ی سر منشا شخصیت ، نحوه تحول و تکوین شخصیت و طرز کار آن بوده است.
چکیده مقاله خانمها (دیمن خسروی –شیرین رسول بهی) با همکاری استاد مدعو آقای دکتر بهادر جهت مطالعه اساتید و دانشجویان با عنوان مقاله(بررسی تطبیقی نظام آموزشی ایران وترکیه)
بررسی تطبیقی نظام آموزشی ایران وترکیه
A comparative study of the educational system of Iran and Turkey
چکیده :
مقاله ی مورد نظر به صورت علمی وبا روش کتابخانه ای صورت گرفته است.هدف شناخت نظام آموزشی کشور ترکیه وایران بوده است وپاسخ به سوالاتی که در همین راستا به وجود آمده است مانند : نظام تربیتی کشور ایران وکشور ترکیه چگونه است؟ کدام نظام تربیتی باعث پیشرفت کشور شده است؟ برنامه های کدام یک بهتر است ؟ این مقاله درباره ی چگونگی مراتب آموزشی ،دروس مورد نیاز هر پایه، هدف ها،برنامه ریزی درسی هرکشور بوده است.
نتایجی که از آن به دست آمده است شباهت نظام تربیتی این دو کشوردر طول دوره های آموزش عالی وسیستم نمره دهی در ابتدایی بوده است ودر آخر راهبرد هایی برای هرچه بهتر شدن نظام تربیتی کشور ایران ارایه گردیده است .